Alpe d'Huez 2024

Zaterdagnacht vertrokken we naar de Alpe d'Huez met een groep van 210 deelnemers van Team Assen.

Wij van Terra waren met 9 deelnemers en 2 deelnemende teamcaptains.

Na een rit van 16 uur kwamen we aan op de top van de berg Huez. Een wauw-moment!

Toppen met bos, alpenweide met wilde bloemen, maar ook hoger gelegen eeuwige sneeuw.

Hier gaat het gebeuren op donderdag 6 juni! Whoop whoop!

Van maandag tot dinsdag hebben we getraind op de fiets, wandelend en hardlopend.

Vooral om te ervaren hoe het voelt om kilometers bergopwaarts te maken. Dit is heel anders dan het vlakke Nederland.

Ook zijn we bij een lezing geweest van Maarten Peters. Hij is o.a. de maker van het Alpe d'Huzeslied: ' Dichter bij de hemel kom ik niet'. We hebben bij deze lezing ook over de ziekte kanker gehad en hoe mensen hier verschillend mee omgaan.

Unaniem was het belangrijk om hier geld voor in te zamelen.

Donderdag 6 juni was het echt zo ver, de Alpe d'Huzes!!!

Om 4.30 uur stonden we startklaar en begon de eerste klim naar de top.

Suze, Maaike, Amy en meneer Nijenbanning vraten de berg op met de fiets.

Merel heeft hardlopend de berg getrotseerd en Aniek, Caitlyn, Maud, Lisanne en mevrouw van Vliet te voet.

Onderweg hebben we vaker gedacht: ' Waar zijn we mee bezig?'. Als je dan al die kaarsen ziet branden en foto's van overleden mensen ziet hangen dan draait je gedachte weer bij. We doen het voor het goede doel!

Een aantal van ons zijn een tweede keer de berg op gegaan. Na de tweede keer begon het weer om te slaan van heel zonnig naar koude regen en onweer. Van de organisatie mocht niemand meer afdalen en zo werd de Alpe d'Huzes dag voor ons al gesloten rond 14.00 uur 's middags.

Toch gingen we vrijdag met een enorm overwonnen gevoel en vol trots terug naar Nederland.

We hebben het allemaal toch maar geflikt!